خانه به دوش

خود-ارجاع

Posted in fictional, gods' stuff, minimal by خانه به دوش on 5 مه 2008

تقدیم به میرزا، سرور مینیمالیست های دو عالم

امروز در عرش بلبشویی به پا شده بود. تعداد زیادی از فرشته ها شتابان با این سو و آن سو می‌پریدند و یا گروه گروه با هم بحث و جدل میکردند و عده زیادی هم با چهره های گنگ و سردرگم به فکر فرو رفته بوند.

دسته ما که تازه از بیت المعمور پائین آمده بودیم، هنوز علت این ناآرامی را نمیدانستیم. برای همین به دو تا فرشته غریبه که به نظر سن و سالی هم داشتند و آهسته با هم صحبت میکردند نزدیک شدم و مودبانه علت این وضعیت را جویا شدم. فرشته بزرگتر درنگی کرد و با قیافه فیلسوف‌مابانه‌ای جواب داد: «انگار یک نفر روی زمین دعای self reference کرده است.» سری تکان دادم، تشکر کردم و از آنها دور شدم. هیچوقت به مسائل فنی تفکر آدمها علاقه‌­ای نداشتم و به روی خودم هم نیاوردم که اصلاً نفهمیدم که یعنی چه و چرا این جور دعا اینقدر مساله ساز شده.

اما راستش اینبار کنجکاوی بر من غلبه کرده بود؛ بنابراین وقتی آن دو فرشته برای هم دعای خیر کردند و به انبیاء و صالحین سلام فرستادند و از هم جدا شدند، خودم را به فرشته دوم رساندم و توضیح بیشتری خواستم. او گفت یک نوجوان بی‌ملاحظه‌ای سحر گاه شب قدر هنگام دعاهای دسته جمعی مسجدشان، از خداوند خواسته است که «خدایا! دعای مرا مستجاب نفرما». مانده‌­ایم چه کنیم.

6 پاسخ

Subscribe to comments with RSS.

  1. حمید رضا راهنمایی said, on 5 مه 2008 at 4:40 ب.ظ.

    سلام خیلی باحال بود، ببخشید که به متن عمیق شما عبارت باحال اطلاق می کنیم بیسوادیم دیگر!

  2. hypertramp said, on 5 مه 2008 at 4:47 ب.ظ.

    ای آقا ما هر چی داریم از شما برادرای رزمنده داریم. D:

  3. مریم همتی said, on 6 مه 2008 at 1:47 ب.ظ.

    حالا خداییش چند بار از این بی ملاحظگی ها کردید؟ اصلا آمارشو دارید؟

  4. hypertramp said, on 6 مه 2008 at 10:11 ب.ظ.

    میبینم که کلاً خانوار شما از کمدی‌های الهی استقبال میکنند. دل گرم کننده است.

  5. شهکام said, on 7 مه 2008 at 1:01 ق.ظ.

    چند پست اخیرت را خواندم. مطالبی که در آن به اسلام پرداخته بودی بسیار جالب و خواندنی بود. اما این پست آخری چندان پخته و زیبا نبود. مطلبی به عنوان بازخوانی کتاب خدا دارم. امیدوارم پیشنهادم به بازخوانی کتاب خدا را بپذیری. منتظر پاسخت هستم.

  6. چاقو said, on 14 مه 2008 at 10:22 ب.ظ.

    به نظر من فقط یک turing machine با حافظه بی‌نهایت باید در عرش وجود داشته باشه. و الا تا الان بر اثر stack overflow error باید آسمان به زمین می‌اومد.


پاسخی بگذارید

